Τετάρτη 28 Μαΐου 2008

Some A.I. web-apps anyone can use

Μερικές on-line εφαρμογούλες πολύ απλές στην χρήση από τον καθένα που αναδεικνύουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στις μέρες μας:

1.retrievr
H εφαρμογή προτρέπει στον χρήστη να σχεδιάσει ένα πρόχειρο σκίτσο ή να ανεβάσει μια δική του φωτογραφία και αναλαμβάνει να βρει τις πιο σχετικές ως προς το περιεχόμενο φωτογραφίες από μια (σχετικά μικρή) βάση από 10000 φωτογραφίες (οι πιο ενδιαφέρουσες του flickr). Μερικά παραδείγματα:





2.animoto
To Animoto παίρνει φωτογραφίες και μουσική από τον χρήστη και αφού εφαρμόσει ένα "μαγικό" αλγόριθμο τα μεταρέπει σε ένα εξαιρετικά εντυπωσιακό slideshow με background μουσική. Ήδη η εταιρεία έχει περί τους 160000 χρήστες ενώ εξασφάλισε επιχορήγηση από την Αmazon ύψους $4 εκ/ριων (από techCrunch ). Δυστυχώς τα βιντεάκια έχουν χρονικό περιορισμό ως 30 δεύτερα στην δωρεάν έκδοση (για απεριόριστο χρόνο πληρώνεις μερικά δολλάρια το βίντεο).

3.Photosynth
To photosynth είναι προιόν των εργαστηρίων της Microsoft και αυτό που κάνει είναι να παίρνει αρκετές φωτογραφίες τραβηγμένες στην ίδια περιοχή, να τις επεξεργάζεται και να δημιουργεί το 3D μοντέλο της περιοχής αυτής δίνοντας στον χρήστη την δυνατότητα να περιηγηθεί στον εικονικό αυτό χώρο. Απαιτεί την εγκατάσταση ενός μικρού προγράμματος για να τρέξει και για να έχεις πραγματική εμπειρία μια αρκετά γρήγορη σύνδεση. Προς το παρόν είναι διαθέσιμος μόνο ένας περιορισμένος αριθμός συλλογών από τοποθεσίες ωστόσο η Microsoft υπόσχεται ότι μόλις καταφέρει να βελτιστοποιήσει τον αλγόριθμο που τρέχει από πίσω θα δώσει την δυνατότητα στον κάθε χρήστη να ανεβάσει τις δικές του φωτογραφίες.
Αφορμή να ανακαλύψω το συγκεκριμένο έδωσε ένα πρόσφατο επισόδειο του CSI:NY όπου για να διαλευκάνουν ένα φόνο σε πάρτυ τελειοφοίτων οι δαιμόνιοι εγκληματολόγοι καταφεύγουν στο Photosynth χρησιμοποιώντας τις αναμνηστικές φωτογραφίες των τελειοφόιτων.

Αντίστοιχο επίτευγμα με το Photosynth είναι η τηλεοπτική μετάδοση του SuperBowl του 2001. Το CBS σε συνεργασία με το Carnegie Mellon έστησε ένα ολόκληρο ιστό από 30 κάμερες που κάλυπταν το παιχνίδι από όλες τις δυνατές οπτικές γωνίες 20 μέτρα πάνω από το έδαφος. Ένας υπολογιστής ανέλυε το σήμα της κάθε κάμερας και κατόρθωνε σε σχεδόν πραγματικό χρόνο να κάνει render το 3D μοντέλο του χώρου. Από κει και πέρα ήταν θέμα του σκηνοθέτη να προσφέρει στο κοινό θέαμα αλά Matrix σε κάθε replay αφού μπορούσε να δημιουργήσει το συναίσθημα ότι πετάς στο χώρο και μπορείς να δεις την φάση από όπου θέλεις (γνωστό και ως bullet-time effect).



Μπορώ να έχω κάτι αντίστοιχο για το Euro 2008? Ε, φανταστική ΕΡΤ?

Δεν υπάρχουν σχόλια: